
Google chce promować nieuciążliwe reklamy
20 września 2016, 11:49W odpowiedzi na rosnącą popularność oprogramowania blokującego reklamy Google założyło organizację, której celem jest promowanie odpowiednich reklam. Wraz z reklamodawcami i wydawcami Google chce oceniać reklamy m.in. biorąc pod uwagę ich rozmiar oraz ilość danych, jaką trzeba przesłać przez sieć

Seks i reklama
22 lutego 2007, 12:26Drogi reklamodawco, jeśli chcesz, by telewidz zapamiętał markę twoich towarów, unikaj nadawania spotów podczas programów naszpikowanych seksem. Okazuje się bowiem, że przy takim kontekście ludzie dużo rzadziej potrafią sobie przypomnieć, co było reklamowane, niż przy programie neutralnym.

Microsoft chce patentu na reklamy w CAPTCHA
27 sierpnia 2009, 10:42Microsoft stara się o uzyskanie patentu na połączenie reklam i techniki CAPTCHA. Koncern złożył wniosek patentowy już w lutym 2008 roku. Został on upubliczniony przed dwoma tygodniami.

Zdrowe maszerowanie do dźwięków reklamy
25 stycznia 2012, 10:53Często słyszy się, że telewizja to złodziej czasu, który można by przeznaczyć na ćwiczenia czy kontakty z innymi ludźmi. Okazuje się, że w kwestii poprawy formy da się coś zrobić, wystarczy maszerować w miejscu po rozpoczęciu przerwy reklamowej (Medicine & Science in Sports & Exercise).

Reklamowa walka z otyłością
17 lipca 2014, 11:53Kontynuując walkę z otyłością obywateli, Meksyk wprowadza ograniczenia emisji reklam słodkich/gazowanych napojów oraz kalorycznych pokarmów.

Eksperci: osteoporoza to zaniedbany problem, który dotyczy ok. 3 mln Polaków
14 marca 2019, 05:39Osteoporoza to problem ok. 3 mln Polaków. Choroba jest przyczyną złamań, które prowadzą się niepełnosprawności i do zgonów. Tymczasem w Polsce na osteoporozę leczy się jedynie 200 tys. osób – alarmują eksperci.

Inność popłaca w reklamie
27 lipca 2007, 10:50Trzej naukowcy z Northwestern University zademonstrowali, w jaki sposób można manipulować właściwościami reklamy, by zwiększyć prawdopodobieństwo, że klienci wybiorą określony produkt.

W Sieci dwa w jednym się nie sprawdza
14 czerwca 2010, 12:11W przypadku reklamy internetowej połączenie dwóch strategii – dostosowania treści do kontentu witryny i zwiększenia jej widoczności np. poprzez zastosowanie pop-upów czy przekazu wideo - nie prowadzi, wbrew pozorom, do zwiększenia skuteczności. Internauci odbierają to jako pogwałcenie prywatności (Marketing Science).

Kuriozalna dyskusja o DNT
10 października 2012, 13:47Dyskusja na temat mechanizmu Do Not Track (DNT) przekroczyła granice absurdu. Przez długi czas toczyła się dość spokojnie, do czasu, aż Microsoft postanowił zaimplementować w Internet Explorerze domyślnie włączony DNT.

Sony rozwiewa wątpliwości
14 września 2015, 10:14Sony reklamuje swoje tablety i smartfony jako urządzenia wodoodporne. Na reklamach widzimy, jak świetnie radzą sobie one po zamoczeniu i dowiadujemy się, że użytkownik nie powinien zbytnio przejmować się jeśli narazi urządzenie Xperia na kontakt z wodą. Rzeczywistość odbiega jednak od świata reklamy.